Wydawnictwo
Kliknij, aby przejść do Wydawnictwa

Podstawy dydaktyki języka polskiego jako drugiego

Podejście integracyjno-inkluzyjne

Przemysław E. Gębal

Kraków : Księgarnia Akademicka, 2018
Nowe w Glottodydaktyce. Studia Lingwistyczne i Pedagogiczne; 1
Stron: 296
Język: polski
Dział:
ISBN: 9788376389318
 
 
 

 

Książka "Podstawy dydaktyki języka polskiego jako drugiego. Podejście integracyjno-inkluzyjne" jest pracą interdyscyplinarną [...]. Łączy więc wiele dziedzin nauki takich jak glottodydaktyka, językoznawstwo polonistyczne, kulturoznawstwo, komunikacja, ale też pedagogika i socjologia [...]. Przedstawione cele pracy są bardzo ambitne. Monografia ma być z jednej strony "nową" dydaktyką języka, z drugiej - zakreślić obszary wiedzy interdyscyplinarnej, koniecznej do realizacji tego celu. [...] Rzeczywiście obecność uczniów z doświadczeniem migracyjnym wymaga zupełnie innej optyki [...] Edukacja takich dzieci narzuca konieczność interdyscyplinarności i koncepcji połączenia kształcenia językowego z nauczaniem międzykulturowym, dydaktyką wielojęzyczności, edukacją włączającą i edukacją pozytywną. [z recenzji prof. dr hab. Urszuli Żydek-Bednarczuk]