Wydawnictwo
Kliknij, aby przejść do Wydawnictwa

Zjawisko zawłaszczania wartości a zachowania obronne przedsiębiorstw

Bogusław Gulski

UNIWERSYTET MARII CURIE-SKŁODOWSKIEJ, 2017
Stron: 342
Dział:
ISBN: 9788377849385
 
 
 

 

Bogusław Gulski

UNIWERSYTET MARII CURIE-SKŁODOWSKIEJ, 2017

Dział:

Stron: 342

ISBN: 9788377849385

Recenzowana monografia powstała w wyniku kilkuletnich prac badawczych prowadzonych przez Autora w ważnym i bardzo aktualnym obszarze badawczym z punktu widzenia nauk o zarządzaniu. Podejmuje temat zawłaszczania wartości przez przedsiębiorstwa oraz reakcji obronnych stosowanych wobec tego zjawiska i coraz bardziej powszechnych praktyk. Autor swoimi rozważaniami teoretycznymi i oryginalnymi własnymi badaniami empirycznymi w kilku wybranych przedsiębiorstwach w Polsce wypełnił lukę poznawczą, wzbogacił wiedzę w tym ważnym obszarze, przyczyniając się do rozwoju nauk o zarządzaniu. W literaturze z zakresu zarządzania strategicznego podjęty problem badawczy można uznać za jeden z kluczowych. Jest on ściśle związany ze strategiami rozwoju i konkurencji przedsiębiorstw. Autor w oryginalny sposób wkomponował zagadnienie zawłaszczania wartości przez przedsiębiorstwa i reakcje obronne wobec takich praktyk w szersze tło generowania wartości ekonomicznej przez przedsiębiorstwa, w koncepcję łańcucha wartości. [Z recenzji dr. hab. Zbigniewa Dworzeckiego, prof. SGH]