Współczesne media. Media multimodalne, t. I: Zagadnienia ogólne i teoretyczne. Multimodalność mediów drukowanych
red. Iwona Hofman, red. Danuta Kępa-Figura
Stron: 186
Dział: nauka o mediach
ISBN: 9788322790823
|
|
---|---|
Książka „Współczesne media – media multimodalne” sama jest multimodalna, a w zasadzie interdyscyplinarna. Badacze z kilku polskich ośrodków medioznawczych i językoznawczych zadają pytania o metodologię, naukowe podstawy, perspektywy poznawcze multimodalności, a autorzy, których prace znalazły się w części materiałowej, próbują pokazać, jak działają oparte na teorii multimodalności analizy i interpretacje. Komunikacyjny chaos, w którym funkcjonujemy co najmniej od kilkunastu lat, jest w zebranych w tym tomie tekstach porządkowany przez wielokodowość, wielowarstwowość czy wielometodologiczność zaprezentowanych badań. Warto poznać ich wyniki, zanim media przekształcą się w multimodalne albo postmultimodalne, niepoznawalne racjonalnie byty.
[Z recenzji dr. hab. prof. KUL Pawła Nowaka]
red. Iwona Hofman, red. Danuta Kępa-Figura
UNIWERSYTET MARII CURIE-SKŁODOWSKIEJ, 2018
Dział: nauka o mediach
Stron: 186
ISBN: 9788322790823