Wydawnictwo
Kliknij, aby przejść do Wydawnictwa

Współczesne media. Język mediów

red. Iwona Hofman , red. Danuta Kępa-Figura

Wydawnictwo: Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej Wy, 2013
Stron: 500
Dział:
ISBN/ISSN: 9788377842614

 

Autor: red. Iwona Hofman , red. Danuta Kępa-Figura

Wydawnictwo: Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej Wy, 2013

Dział:

Stron: 500

ISBN/ISSN: 9788377842614

 Pytając o język mediów, pytamy o sposób porozumiewania się ludzi współtworzących środowisko mediów, czyli o sposób kodowania wykorzystywany w mediach, o to, jak one "mówią" do swoich odbiorców. Jest to zatem pytanie o specyficzny dla mediów sposób komunikowania się, pytanie o kształt, jaki współczesne media przyjmują. Odpowiedzią na nie jest analiza właściwego mediom na początku XXI wieku sposobu uporządkowania myśli, obrazów i słów, a także łączonego z nimi wartościowania. W publikacji, którą proponujemy Czytelnikowi, zagadnienie języka mediów zostało rozwinięte zarówno przez rozważania o charakterze teoretycznym, dotyczącym zastosowania metodologii nauk humanistycznych i społecznych do opisu języka mediów, jak i dzięki przedstawieniu studium przypadku, analizy konkretnego przykładu tekstu medialnego.