Wydawnictwo
Kliknij, aby przejść do Wydawnictwa

Współczesna psychologia mediów. Nowe problemy i perspektywy badawcze

red. Agnieszka Ogonowska , red. Grzegorz Ptaszek

Wydawnictwo: Impuls. Oficyna Wydawnicza, 2013
Stron: 251
Dział:
ISBN/ISSN: 9788378501633

 

Autor: red. Agnieszka Ogonowska , red. Grzegorz Ptaszek

Wydawnictwo: Impuls. Oficyna Wydawnicza, 2013

Dział:

Stron: 251

ISBN/ISSN: 9788378501633

Nie potrzebujemy już tylko dostępu do informacji i wiedzy, nowe media i technologie przestały nam służyć jedynie do komunikowania się z innymi, lecz stały się ważnym elementem naszego życiowego doświadczenia, którego istotą jest stworzenie silnej, emocjonalnej więzi człowieka z różnymi produktami kultury masowej, w tym przekazami medialnymi czy urządzeniami. […]
Proponujemy Czytelnikom refleksję nad rolą psychologii w kontekście kontaktu człowieka z mediami (głównie telewizją i internetem) oraz nowymi technologiami. W tomie znajdują się zarówno artykuły teoretyczne, wprowadzające w problematykę, jak i odnoszące się do zagadnień szczegółowych, analizujące określone zjawiska i problemy. Autorami tekstów są głównie psycholodzy, reprezentujący różne ośrodki naukowe z całej Polski.
Agnieszka Ogonowska, Grzegorz Ptaszek
fragment Wstępu
[…] chciałbym docenić wysiłek Redaktorów, który zaowocował zebraniem przedstawionych w monografii artykułów. Uważam, że publikacje dotyczące psychologii mediów i nowych języków komunikacji są obecnie bardzo potrzebne. Technologia wciąż znacznie wyprzedza refleksję nad psychologicznymi skutkami jej wdrażania.
dr hab. Piotr Francuz, prof. KUL
fragment recenzji