Wydawnictwo
Kliknij, aby przejść do Wydawnictwa

Władza komunikacji

Manuel Castells , ,

Wydawnictwo: PWN. Wydawnictwo Naukowe, 2013
Stron: 514
Dział:
ISBN/ISSN: 9788301170219

 

Autor: Manuel Castells , ,

Wydawnictwo: PWN. Wydawnictwo Naukowe, 2013

Dział:

Stron: 514

ISBN/ISSN: 9788301170219

 Władza komunikacji przenosi rozważania na temat ery informacji w XXI wiek. Manuel Castells podejmuje w niej temat wzajemnych związków między władzą a komunikacją, pokazując, na ile każda forma politycznego zaangażowania jest uzależniona od kontrolowania przepływu i treści informacji. Odpowiada przy tym na pytania, dlaczego tak ważne jest zarządzanie procesami komunikacyjnymi oraz jaką rolę odgrywa przemysł medialny i polityka państwowa w rozwoju komunikacji masowej w ramach społeczeństwa sieci. Bazując na wielu przykładach, takich jak kampania prezydencka Baracka Obamy czy dezinformowanie społeczeństwa amerykańskiego na temat wojny w Iraku, wskazuje również na nowy emancypacyjny wymiar komunikacji, który określa mianem masowej komunikacji zindywidualizowanej.