Wydawnictwo
Kliknij, aby przejść do Wydawnictwa

Dziennikarz na wizji

Mirosław Salski

UNIWERSYTET SZCZECIŃSKI, 2014
Stron: 244
Dział:
ISBN: 9788372419903
 
 
 

 

Mirosław Salski

UNIWERSYTET SZCZECIŃSKI, 2014

Dział:

Stron: 244

ISBN: 9788372419903

Książka Mirosława Salskiego adresowana jest do osób zainteresowanych problematyką pracy dziennikarza telewizyjnego i zagadnieniami tworzenia zawartości tego najpoważniejszego wciąż w naszej kulturze masowego medium audiowizualnego. Nie jest ona suchym podręcznikiem, obciążonym dziesiątkami definicji i formuł teoretycznych (choć nie stroni od podania elementarnych danych w tym zakresie); nie jest też skryptem rozumianym jako zbiór wypisów z różnorakich źródeł. "Dziennikarz na wizji" jest autorskim poradnikiem uprawiania zawodu – lub jak kto woli – trudnej sztuki bycia dziennikarzem, w szczególności dziennikarzem telewizyjnym. Autor – praktyk, związany niemal całe swoje życie zawodowe z telewizją – nie tylko swojego doświadczenia nie ukrywa, lecz czyni z niego trafny użytek, formułując przejrzyste syntezy i wyjaśniając jednocześnie niuanse opisywanej problematyki, trudne do rozpoznania z zewnątrz. Książka ma więc ten unikatowy walor, polegający na tym, że praktyka idzie w niej w parze z regularnym, poradnikowym wykładem o uporządkowaniu właściwym opracowaniom naukowym. Jestem pewien, że znajdzie swoich czytelników wśród studentów dziennikarstwa, a być może także innych kierunków, także wśród wszystkich tych, którzy chcą wiedzieć więcej o produkcji telewizyjnej i lepiej rozumieć złożony świat medium audiowizualnego oraz sztukę uprawiania dziennikarstwa telewizyjnego.

Z recenzji dr. hab. Roberta Cieślaka prof. UW