Wydawnictwo
Kliknij, aby przejść do Wydawnictwa

Podstawy dydaktyki języka polskiego jako drugiego. Podejście integracyjno-inkluzyjne

Przemysław E. Gębal

Wydawnictwo: Księgarnia Akademicka, 2018
Stron: 294
Nowe w Glottodydaktyce. Studia lingwisty, 1
Dział:
ISBN/ISSN: 9788376389318
Wydanie papierowe

26,00 23,40

Pozycja dostępna

 

Autor: Przemysław E. Gębal

Wydawnictwo: Księgarnia Akademicka, 2018

Nowe w Glottodydaktyce. Studia lingwisty, 1

Dział:

Stron: 294

ISBN/ISSN: 9788376389318

Książka "Podstawy dydaktyki języka polskiego jako drugiego. Podejście integracyjno-inkluzyjne" jest pracą interdyscyplinarną [...]. Łączy więc wiele dziedzin nauki takich jak glottodydaktyka, językoznawstwo polonistyczne, kulturoznawstwo, komunikacja, ale też pedagogika i socjologia [...]. Przedstawione cele pracy są bardzo ambitne. Monografia ma być z jednej strony "nową" dydaktyką języka, z drugiej - zakreślić obszary wiedzy interdyscyplinarnej, koniecznej do realizacji tego celu. [...] Rzeczywiście obecność uczniów z doświadczeniem migracyjnym wymaga zupełnie innej optyki [...] Edukacja takich dzieci narzuca konieczność interdyscyplinarności i koncepcji połączenia kształcenia językowego z nauczaniem międzykulturowym, dydaktyką wielojęzyczności, edukacją włączającą i edukacją pozytywną. [z recenzji prof. dr hab. Urszuli Żydek-Bednarczuk]