Wydawnictwo
Kliknij, aby przejść do Wydawnictwa

Władza algorytmów. U źródeł potęgi Google i Facebooka

Jan Kreft

Wydawnictwo: Uniwersytet Jagielloński Wydawnictwo, 2019
Stron: 324
Dział:
ISBN/ISSN: 9788323346180
Wydanie papierowe

46,20 41,58

Pozycja dostępna

 

Autor: Jan Kreft

Wydawnictwo: Uniwersytet Jagielloński Wydawnictwo, 2019

Dział:

Stron: 324

ISBN/ISSN: 9788323346180

To książka o niezwykłych relacjach ludzi i algorytmów Google i Facebooka. O nowej inkarnacji władzy – władzy społecznych algorytmów.
Żyjemy w kulturze algorytmów, w czasach algokracji wpływającej na decyzje polityczne, kariery, na to, co z kim się komunikujemy, co czytamy, oglądamy…  Algorytmy społeczne mają wpływ na społeczny dobrostan, mogą kształtować formacje społeczne, oddziaływać kulturowo i bezpośrednio wpływać na indywidualne życie. Kreują dynamiczny przepływ symboli, są częścią nowego świata, w którym ludzki udział w przekazywaniu informacji nie jest już konieczny.

Mamy do czynienia z dziełem wybitnym, erudycyjnym, pracą świetnie napisaną i pionierską na gruncie polskim.
Prof. dr hab. Stanisław Jędrzejowski, Akademia Leona Koźmińskiego


Autor włożył ogrom pracy w zebranie bogatych zagranicznych i polskich materiałów o tak licznych elementach teorii i praktyki nowych mediów. Zasługuje na uznanie swej monografii jako znaczącego osiągnięcia naukowego.
Prof. zw.  dr hab. Tomasz Goban-Klas, Prof. em. Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kierownik Katedry Mediów, Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie