Wydawnictwo
Kliknij, aby przejść do Wydawnictwa

Zarządzanie międzynarodowe. Teoria i praktyka

red. Krzysztof Obłój , red. Aleksandra Wąsowska

Wydawnictwo: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, 2014
Stron: 250
Dział:
ISBN/ISSN: 9788320821031

 

Autor: red. Krzysztof Obłój , red. Aleksandra Wąsowska

Wydawnictwo: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, 2014

Dział:

Stron: 250

ISBN/ISSN: 9788320821031

Jest to nowoczesny podręcznik dotyczący zarządzania międzynarodowego. Zawarto w nim wiedzę o organizacji i funkcjonowaniu firm działających w skali globalnej. Autorzy mają nadzieję, że stanie się on inspiracją do prowadzenia kolejnych badań nad najważniejszym wyzwaniem, przed którym stoją polskie firmy XXI wieku – umiędzynarodowieniem działalności.

W książce przedstawiono:
• istotę i znaczenie handlu międzynarodowego,
• formy organizacyjne firm międzynarodowych i źródła ich siły ekonomicznej,
• motywy umiędzynarodowienia działalności firm,
• teorie firmy międzynarodowej,
• strategie i struktury firm międzynarodowych,
• zarządzanie operacyjne (łańcuch wartości firm międzynarodowych)
• zarządzanie finansami w firmach międzynarodowych.

Książka jest przeznaczona dla studentów i wykładowców kierunków ekonomicznych, badaczy umiędzynarodowienia działalności polskich firm, a także praktyków gospodarczych i menedżerów różnych szczebli zarządzania.