Wydawnictwo
Kliknij, aby przejść do Wydawnictwa

Kapitalizm po Polsku. Przedsiębiorca, kultura, organizacja

red. Aleksander Marcinkowski

Wydawnictwo: Księgarnia Akademicka, 1996
Stron: 239
Dział:
ISBN/ISSN: 9788386575916
Wydanie papierowe

12,90 11,61

Pozycja dostępna

 

Autor: red. Aleksander Marcinkowski

Wydawnictwo: Księgarnia Akademicka, 1996

Dział:

Stron: 239

ISBN/ISSN: 9788386575916


O książce:

Zbiorowym bohaterem publikacji jest przedsiębiorca, właściciel małego i średniej wielkości zakładu, postać współdecydująca o kształcie polskiego kapitalizmu z pierwszej połowy lat dziewięćdziesiątych. Korzystając ze stenogramów rozmów z przedsiębiorcami, dokumentów organizacyjnych i akt sądowych, autorzy podejmują analizę przekonań przedsiębiorców i zasad jakimi kierują się we własnej działalności gospodarczej, opisują doświadczenie pracy w sektorze prywatnym gospodarki, przedstawiają interpretacje konfliktów na tle stosunku pracy, aktywność przedsiębiorcy jako "aktora" na lokalnej scenie publicznej. Wspomniane analizy empiryczne znajdują dopełnienie w studiach o charakterze historycznym i teoretycznym, dotyczących zagadnienia innowacyjności w kulturze Zachodu, możliwości kulturowego badania gospodarki, kształtowania się refleksji nad przedsiębiorczością.